اسکان ثامن

رزرو و اجاره سوئیت مبله در مشهد مقدس

اسکان ثامن

رزرو و اجاره سوئیت مبله در مشهد مقدس

  • ۰
  • ۰

شهر مشهد از دوران صفوی و پس از آن با شکل گیری شهر طوس و نیشابور و به ویژه حرم امام رضا (ع) روز به روز مورد توجه مردم قرار گرفت، به طوری که این شهر سالانه میزبان میلیون ها نفر از سراسر دنیا می باشد، یا درنظر گرفتن این موضوع که ممکن است شما برای اولین بار به مشهد مقدس سفر کنید و در نظر داشته باشید در یکی ازر خیابان هاب نزدیک حرم اقدام به رزرو سوئیت اجاره ای با قیمت مناسب کنید در این مطلب ما سعی داریم خیابان های منتهی به حرم و دسترسی آن به حرم امام رضا (ع) را برای شما توضیح دهیم.

 

                                                      

 

در صورتی که شما به نقشه شهر مشهد یک نگاه بیندازید خواهید دید که چهار خیابان اصلی به حرم امام رضا(ع) منتهی می شود که این خیابان ها عبارتند از: بلوار امام رضا، خیابان نواب صفوی، خیابان شیرازی و خیابان طبرسی که در زیر به توضیح مختصری از هرکدام از این خیابان ها می پردازیم.
1- بلوار امام رضا: این بلوار یکی از قدیمی ترین بلوارهای مشهد می باشد، این خیابان یکی از شلوغ‌ترین و مهمترین خیابان‌های شهر مشهد است. بازار رضا نیز در نزدیکی این خیابان بعد از میدان بیت المقدس قرار دارد. . بیشتر کوچه های نزدیک این بلوار با نام امام رضا 1، امام رضا 2 و غیره نام گذاری شده اند. البته کوچه های داخلی نام‌های مختص به خودشان را دارند مانند کوچه چهنو، اندرزگو و درختی که جزو کوچه های قدیمی مشهد هستند. بازار رضا، موزه مردم شناسی، بازار غدیر، مرکز اهدای خون مشهد، خانه تاریخی توکلی، میدان آب، فروشگاه های آستان قدس رضوی، مهدیه قدیمی شهر مشهد، فروشگاه چرم مشهد، میدان بسیج، مرکز فرهنگی و هنری طفلان مسلم مشهد، مسجد تربتی ها، بازار دانش، بازار جوادیه از مهمترین دیدنی های موجود در بلوار امام رضا به شمار می روند.

2- خیابان نواب صفوی: خیابان نواب صفوی نیز یکی دیگر از خیابان‌های منتهی به حرم می‌باشد. این خیابان نیز از ورودی‌های شهر مشهد است که بیشتر زائران و گردشگرانی که قصد دارند از پارکینگ حرم استفاده کنند، از این مسیر عبور می‌کنند. به جرات می توان گفت این خیابان دسترسی بسیار خوبی به حمل و نقل عمومی دارد و در صورتی که شما قصد دارید با حمل و نقل عمومی در شهر مشهد تردد داشته باشید باشید این خیابان بهترین انتخاب برای اجاره منزل دربست در مشهد برای چند روز می باشد تا شما علاوه بر اینکه در نزدیکی حرم باشید بنوانید از حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید. از جمله مراکز دیدنی در خیابان نواب صفوی می توان به مقبره پیر پالاندوز مشهد، مسجد قبله، بازار پوشاک محبان الرضا، پوشاک رضوی، پارچه سراس هاشمی، انتشارات آستان قدس رضوی، مسجد مسگرها (مسجد انصار)، خانه تاریخی داروغه، بازار کوثر، حوض انبار معجردار، بیمارستان امام رضا (ع)، مجتمع آموزشی فرهنگی امامت، حسینیه کرمانی‌ها، حسینیه بنی فاطمه، پارک عباسقلی خان، بازار بزرگ هفده شهریور، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان اشاره کرد.

3- خیابان شیرازی: ورودی های متصل به حرم از خیابان شیرازی صحن شیخ طوسی، رواق دارلحجه، صحن جمهوری، صحن غدیر می باشد و شما می توانید از طریق این صحن ها به حرم برسید. با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از هتل های لوکس مشهد در این خیابان قرار دارد این خیابان یکی از شلوغ ترین خیابان های مشهد می باشد. از جمله مراکز دیدنی خیابان شیرازی می توان به مقبره نادرشاه افشار، رستوران شب های لبنان (لیالی)، شهرداری مشهد، دارالشفا امام رضا، حسینیه نشر معارف، حسینیه گرمه ایها، حمام باغ، منطقه قدیمی نوغان، مقبره شیخ طوسی، مجتمع مدرن تجاری و اقامتی قدس رضوی، دفتر راهنمای زائر مشهد، ره باغ طوبی، پارک کوهسنگی اشارره کرد.

4- خیابان طبرسی: بلوار طبرسی یکی از خیابان‌های پر رفت‌وآمد در مرکز شهر مشهد است. این خیابان منشعب از حرم امام رضا ع است که از سمت شمالی حرم امتداد دارد و در ابتدای خود دارای میدانی به نام میدان طبرسی سپس میدان شهید گمنام (مقدم) به پل فجر رسیده و پس از پل فجر بلوار دوم طبرسی اغاز می‌شود. وجه تسمیهٔ آن به این نام وجود آرامگاه شیخ طبرسی در این سمت حرم مطهر است . از جمله مراکز دیدنی در خیبان طبرسی می توان به مقبره شیخ طبرسی، باغ رضوان، کتابخانه مرکزی، گنبد خشتی، مسجد چهارسوق نوغان، حمام باغ، بیمارستان جوادالائمه، هپی لند یا سرزمین شادی مشهد، مجتمع تجاری ارمیتاژ مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، نقارخانه، مقبره خواجه ربیع اشاره کرد.

در صورتی که شما عزیزان قصد رزرو و اجاره خانه در مشهد به صورت کوتاه مدت را دارید می توانید با تیم ما هماهنگ شوید تا آنها بهترین مورد را در هرکدام از خیابان های مشهد که مد نظر شماست به شما ارائه دهند.

 

  • ۹۸/۱۱/۱۰
  • eskan-samen